LILLIS

Alla inlägg under oktober 2009

Av Gustavsson - 29 oktober 2009 21:51

Jag hörde en sak på radion häromdagen som gjorde mig lite förbryllad. Vägverket ska sänka hastigheten på en del vägar i Sverige. Det ska rädda 11 liv varje år och det skadas 34 mindre varje år. Hur fan räknar man ut det?

Vad är det för en datamaskin som kan komma fram till just dom siffrorna? När jag hör sånt blir jag bara trött.

Det är ju siffror tagna i luften bara. Jag måste väl medge att jag är emot en sänkning för jag tror inte att det

är hela sanningen. Det är att göra det lite för lätt för sig. Dom som kör för fort nu skulle köra lika fort hur mycket vägverket än sänkte hastigheten.


Min åsikt

Lillis

Av Gustavsson - 28 oktober 2009 20:33

Har varit hemma hos mina föräldrar för att hjälpa dom lite med datorn. Eftersom jag inte är någon

större datanörd så går det inte speciellt fort, men för det mesta löser jag det. Jag kan tycka synd om en del äldre människor som bli tvingade att använda sig av datorer och andra för dom avancerade grejor. Det är en jättestor

omställning för dom. Ibland kan jag tycka att datorn "går" lite för långt. Att sitta och prata eller som ungdomarna

kallar det att träffas på datorn är enligt mina åsikter inte riktigt lika trevligt som att träffas personligt. Visst har väl datorn en plats i vårt samhälle, men det måste finnas utrymme för andra saker också. För mig som är fotointresserad är datorn guld värd. Stockholmslagen leder i fotbollen, skit me.


Ciao!

Lillis

Av Gustavsson - 27 oktober 2009 20:32

Eftersom det inte finns så mycket att skriva om idag, tänkte jag visa lite bilder på mitt hus. Det är enligt mig

paradiset på jorden.

    


Av Gustavsson - 26 oktober 2009 19:55

   Tänkte jag skulle presentera en av mina katter. Samtidigt kan det ju vara kul att pröva

lägga ut bilder på bloggen. Om detta funkar kommer det fler, jag lovar. Jag är väldigt fotointresserad på en stark nybörjarnivå. Skam den som ger sig. Har köpt min första digitala systemkamera, har haft Canon powershot innan.


Vi hörs!

Lillis

Av Gustavsson - 25 oktober 2009 16:45

Hade planerat så mycket jag skulle göra ute, men det satte vädret stopp för. Lite inomhusaktiviteter

fick det bli istället. Det finns ju alltid att göra inne, men det är lite irriterande när det 

inte blir som det är planerat. Tända en brasa i  öppna spisen är ju aldrig fel. Titta på fotboll går ganska bra det me. 

Som ni förstår gick det ingen nöd på mig idag, heller.


Ciao

Lillis

Av Gustavsson - 24 oktober 2009 18:49

Idag har vi varit på en hälsomässa i Bjärnum, strax utanför Hässleholm. Massor av utställare inom olika

områden. Jag träffade några från den kursen jag går och kursledarna är dom som anordna mässan.

Det var storseanser, men det gick vi inte på för vi ska gå när dom kommer till Nybro i november. Alltid lika

roligt att träffa folk som har samma syn på livet och som lever det precis som det ska levas. Utan några som helst krav utan dom är som dom är, sen får andra tycka vad dom vill.


Ni får tycka vad ni vill!

Lillis

Av Gustavsson - 22 oktober 2009 17:47

Idag har svenska kyrkan tagit ett beslut om att homosexuella får gifta sig i kyrkan. Ett bra beslut kan man tycka.

Hade svenska kyrkan fungerat normalt hade man inte ens behövt rösta om en sådan given sak, det är klart att alla som älskar varandra ska ha samma förutsättningar. (Jag är inte med i svenska kyrkan eller homosexuell) Så länge det sitter gamla manliga präster kvar som tror att gud är emot allting som dom inte tycker är normalt, som kvinnliga präster och homosexuella kommer kyrkan vara skit i mina ögon. Är man stark i sig själv behöver man inte det budskapet

som kyrkan ger. Den dagen det är dags att bli buren på fyra starka axlar kommer jag till samma ställe som ni andra.

Ingen skillnad alls, bra va?


Håll ut så ses vi där!

Lillis

Av Gustavsson - 21 oktober 2009 21:17

Fattar inte hur man kan förstora upp någonting som media har gjort med svininfluensan? Och sen detta eviga tjat om att man ska vaccinera sig eller inte. Läste idag att dom som hade tagit vaccinet hade blivit sjuka. Det säger väl sig självt att om man sprutar in något i kroppen som innehåller bland annat kvicksilver så blir man sjuk.

Om man är frisk för övrigt är inte influensan farligare än en vanlig influensa. En personlig åsikt är att läkemedelsindustrin vill sälja vaccin. Kan vara en orsak till denna hysteri. Alla jag har pratat med ska inte

ta vaccinet.


Stå på er!!

Lillis

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards