LILLIS

Alla inlägg under mars 2010

Av Gustavsson - 28 mars 2010 10:42

Nu har våren i alla fall börja göra sitt intåg på riktigt, fy fan vad härligt. För mig blir det ganska mycket fotografering just nu. Snön har ju smält bort så att man kan gå i skogen. Jag har faktiskt suttit ute och mediterat i solen, vilken underbar känsla.

Vi har en å som rinner en bit från vårt hus och vi märker hur vattenflödet ökar för var dag. Mer blir det för det är några envisa snöhögar kvar.

Idag hade vi tänkt att grilla för första gången i år. Det är alltid lite speciellt första gången. Här är lite bilder på våren.

      

Av Gustavsson - 23 mars 2010 16:24

Om det finns en katthimmel, och det är jag övertygad om att det finns så är en av våra katter där nu. Det är alltid samma känsla när något sådant händer men det är tyvärr oundvikligt. Att dom inte lider är det viktigaste. Vi har två katter kvar men det kanske blir en ny, vi får se. Jag älskar djur.


Lillis

Av Gustavsson - 21 mars 2010 12:46

Idag är det dags för att baka bröd. Det var faktiskt ganska länge sen så vi har fått leva på köpebröd, ganska äckligt tycker jag. Barnen är inte alls glada i mitt bröd för jag har ju nötter och frön i som är så gott.

Vi är inte alla hemma idag för ungarna är utspridda på olika håll. Det kan vara ganska skönt när tv:n är ledig och att det finns nån dator som ingen använder. Passar mig utmärkt eftersom på helgerna är det mycket idrott. Emil har tagit fram sin enhjuling, ett sant vårtecken. Så det blir väl en runda efter maten. Vädret är ganska fint.


Lillis

Av Gustavsson - 20 mars 2010 15:58

Alltid lika skönt att det är helg. Jag trivs jättebra på mitt jobb men att få vara hemma och göra saker som man vill när man vill är ju bättre. Idag har det inte blivit många knop. Vi ska äta pizza till middag idag, gott. Ibland är det skönt att slippa laga mat. Jag börjar få vårkänslor med allt vad det innebär......

Efter middagen ska vi köra in lite ved sen blir det att meditera en stund. Troligtvis blir det fotboll ikväll, på tv alltså. Med andra ord en underbar lördagskväll.


Ha de!

Lillis

Av Gustavsson - 15 mars 2010 19:56

Oj vad det var länge sen som jag skrev. Man brukar skylla på någonting och jag får väl säga att tiden har inte räckt till. Det kan ju låta löjligt för hur lång tid tar det att skriva några rader?

Okej vad har jag nu då gjort under denna tid. Jo jag har bland annat avslutat min kurs i mental och personlig utveckling. Jag har haft min första seans och det var skitnervöst, men det gick jättebra. På kursen fick vi också pröva att tyda tarotkort, så det har jag övat lite på. Det är redan folk som har hört av sig och vill ha psykometri, kul. Framtiden får utvisa vad jag ska göra med denna kunskap. Skrev lite om OS som nu är slut för denna gång, så nu är det bara att vänta in fotbolls VM. Det härligaste just nu är att vintern börjar släppa sitt tag om vårt avlånga land och att vårtecknen faktiskt dyker upp. Vi ha suttit ute på trappan i söderläge och druckit kaffe. Solen är varm och skön.


Lillis

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards