LILLIS

Alla inlägg under november 2009

Av Gustavsson - 30 november 2009 23:38

Det viktigaste redskapet vi har för att få reda på hur vi mår är våra

känslor. Men hur många är det som stannar upp ett ögonblick och känner efter hur mår jag nu? vilka känslor känner jag just i denna situation? Om vi gjorde det oftare skulle vi kunna ändra våra negativa känslor till possetiva. För det är ju så att negativa känslor är nedbrytande på kroppen, det blir nån form av stress och det mår vi inte bra av. Det finns givetvis situationer när det är nästan omöjligt att ändra känslostatus och då får man göra det bästa av situationen. Men dom flesta gånger vi känner oss lite olustiga så vet vi egentligen inte riktigt varför, om vi stannade upp då skulle det vara lätt att ändra till en skönare känsla. Pröva det nån gång, jag lovar det fungerar. Ett tips som gör vardagen lite lättare att leva.


Lillis

Av Gustavsson - 29 november 2009 15:52

Va uppe tidigare än vad som är vanligt en lördag, enda orsaken va den att grabben och jag skulle åka att fiska regnbåge. Alla grejor hade vi packat igår, det är fantastiskt vad mycket saker som ska med. Undrar varje gång om man kommer att använda allting och svaret är ju samma varje gång, givetvis inte. Fisket började vi kl 08.30 och slutade kl 15.00 För att citera en filmtitel "Vi hade iallafall tur med vädret", men fisket hade vi inte samma flyt med. Jag försöker att se allt possetivt så vi slapp ju rensa fisk, skönt. Efter alla år jag har fiskat lär man sig att man måste ha en reservplan till middag, och det hade vi även idag. Det skulle ju förstås vara kul att slippa använda plan B, men skam den som ger sig. Bättre lycka nästa gång.


Skitfiske

Lillis

Av Gustavsson - 26 november 2009 19:19

Jag tycker det är rätt underligt att man kan känna agg till en människa man inte känner, utan nyss har träffat. Det händer inte mig ofta, men det händer. När det blir så och jag ska försöka ta reda på varför känslan uppstår så drar jag alltid samma nitlott, jag vet alltså inte varför. Det handlar om energier, och det är väl så att alla energier går väl inte ihop. Kan ju också hända att det är tvärtom så att det är som om man har känt varandra i 100 år fast man nyss träffats. Universum är fullt av underliga händelser, en del förstår man och en del inte. Beroende på vilka man frågar så blir svaren olika. Finns det då något rätt eller fel? Om människor i världen skulle vara mer toleranta mot vad andra tycker och hur dom ser på olika saker, skulle världen se annorlunda ut. Jag kan ju knappast tala om för en annan människa om hennes syn på en viss sak är rätt eller fel. Ta religionen som ett väldigt bra exempel. Tänk om alla fick tro på vad dom ville utan att andra skulle lägga sig i vilken fin värld vi skulle leva i då. Fast det är ju en utopia eftersom en del människor har samma inteligens som min soppåse. Det vill säga ingen alls. Men jag tror att vi går mot ett mer öppnare samhälle, fast det går långsamt.


Håll ut

Lillis

Av Gustavsson - 25 november 2009 19:05

Jag försöker att se saker och ting possetivt i den mån det går. Att inte ha några fördomar är väldigt viktigt för mig. Vissa saker har jag däremot väldigt svårt att se nån mening med. Det svenska kungahuset till exempel. Vad har vi det för??

Det sista jag hörde va att kungen inte ha råd att betala Victorias bröllop utan att vi skattebetalare skulle stå för notan. Okej jag är med på ett vilkor och det är att dom gifter sig borgligt och äter en korv med bröd och en pucho efteråt. Skämt och sidor, om dom vill gifta sig får dom väl betala själva som alla vi andra få göra. Jag har gått ur svenska kyrkan för att jag inte ville betala till nåt jag inte stod för, och skulle man kunna "gå ur" kungahuset skulle jag göra det tvärt. Jag vet inte vad det kostar oss skattebetalare, men jag skulle med lätthet kunna komma på tusen bättre saker att lägga mina skattepengar på.


I grund och botten possetiv.

Lillis

Av Gustavsson - 24 november 2009 20:53

Ikväll är det storseans i folketshus i Nybro och jag kan tyvärr inte vara med. Jag tycker det är jättespännande. Dom som håller i själva storseansen heter Monica och Ewa. Två helt underbara människor. Jag går en kurs för dom i medial och personlig utveckling, det är en trestegskurs och vi har varit två gånger. Sista gången är i mars nästa år. Vi har fått en del hemuppgifter som vi ska göra till nästa gång, spännande. En del människor tror ju inte på ett liv efter döden, men det gör jag. Det finns människor som inte tror på ett liv INNAN döden, smaka på den. Det finns så mycket saker som händer runt omkring oss som vi inte begriper, men om vi vore lite mer öppna och levde mer i nuet skulle vi få en annan förståelse. Tro mig, jag vet.Jag har själv gjort en helomvändning. Och när man hittar den känslan är det helt fantastiskt.


Natti natti

Lillis

Av Gustavsson - 21 november 2009 15:51

Sitter framför datorn med en god öl och bara njuter. Har varit och hjälpt min far med lite höstsysslor. Resten av dagen finns det inget planerat förutom att vi ska äta nåt gott till kvällen. Min kära hustru och jag ska kanske titta på ett avsnitt av tvserien "Morden". Som vanligt när det är svensk deckarserie är denna mycket bra. Annars är det inte mycket att ha på tv. Ikväll börjar väl en ny säsong av Robinson, tror jag. Det börjar bli lite urvattnat.


Rösta inte ut mig!

Lillis

Av Gustavsson - 20 november 2009 06:00

Alltid lika skön känsla när det är fredag. Det fick gärna vara fredag fler dagar i veckan. Fick ett mail häromdagen från en vän där det stod något jag tyckte va jättebra. Ett förslag på att man skulle byta plats på brottslingar som sitter i fängelser och gamla

människor som bor på långvården, då skulle dom gamla få det mycket bättre och brottsligheten i Sverige skulle går ner till nästan noll. Bra va! Tänk att så enkla små saker kan göra sån skillnad. Jag har registrerat mig på Facebook, men jag vet inte vad jag tycker. Det kanske blir roligare.


Den som inte dör få se.

Lillis

Av Gustavsson - 18 november 2009 20:40

Det är inte utan att man ser fram emot att se hur den nya förbundskaptenen i fotboll klarar sig nu när han ska göra sin första match. Eftersom Lagerbäck var den stora syndarbocken enligt många(inte mig)så borde det väl gå skitbra

idag. Om vi under nån förmodan ändå skulle förlora vem ska vi då ha som förbundskapten, för det är ju hans fel inte dom välbetalda dåliga spelarna som spelar som amatörer. Tomas di Leva kanske?

Idag har jag fortsatt med mina läxor till kursen i vår. Jättespännande. 


Heja Sverige!

Lillis


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards