LILLIS

Alla inlägg under januari 2010

Av Gustavsson - 30 januari 2010 12:30

Har precis kommit hem från en uppfriskande promenad. Måste väl erkännas att det var väl i kallaste laget, i alla fall i motvind. Spelade ingen roll åt vilket håll jag gick så tyckte jag att det var motvind. Jag måste komma ut ibland ensam för att rensa tankarna och fylla på energi. Det är ju inte alltid man får tänka en tanke till punkt när det aldrig är riktigt lugnt runt omkring. I naturen är det betydligt lättare, bara jag och en massa djur. Tror att det är viktigt att ta kontroll över vad man tänker så det inte drar iväg fritt. Då kan det bli fel ibland.

Som tur är lever vi i ett land där man får tycka och tänka som man vill och om vad man vill. Det är ju en underbar frihet. Det är väl inte alltid man förstår hur en del tänker i vissa situationer, men å andra sidan är det väl inte alla som fattar mig och mina tankar. Så det jämnar nog ut sig sa kärringen...........


Tänk positivt.

Lillis


Av Gustavsson - 24 januari 2010 17:00

Söndag morgon och var tvungen att sätta en klocka så vi inte skulle sova för länge. Var lite för mycket damm på golvet för att kunna ta emot några gäster, alltså åkte dammsugaren fram. 11.30 kom tre stycken för att jag skulle göra personliga sittningar det vill säga få kontakt med "andra" sidan. Det fungerade bra även denna gång och nu har jag tre kvar att göra innan min läxa är färdig. Killen som var med ville(eller vågade)inte. Han trodde inte på sånt sa han. För mig är det obegripligt att man inte tror på det. Det verkar som om det manliga könet har lite svårare att acceptera att det finns något fast man inte ser det. Dom måste ha konkreta bevis hela tiden och så fungerar inte andevärlden. Men det blir fler och fler. Jag har haft två stycken utav mina tio klienter. 

Hämtat Hampus som har varit hos en kompis hela helgen för att spela data. Körde honom till stan där hans flickvän hämtade honom, så nu ska han vara hos henne till tisdag. Inte mycket man ser av honom. 


Lillis

Av Gustavsson - 23 januari 2010 17:52

Igår var det bara Emil och jag hemma. Hampus är hos en kompis och spela dator hela helgen och Noah har sovit över hos farmor farfar. Ingela var ute på rajtan tajtan med några arbetskamrater. Det var verkligen lugnt och skönt här hemma bara vi två. Man får ha både datorn och tv:n när man vill, en mycket ovanlig företeelser. Klockan två på natten bar det iväg för att hämta Ingela för då var festandet slut. Lördagen, alltså idag började som vanligt med melodikrysset. Lite svårare än vanligt. Passade på att gå en runda innan jag hämtade Noah. Plocka undan lite för imorgon ska jag har några sittningar som jag har kvar på min läxa till kursen jag går. Jag låg rätt bra till men efter en del inte anmälda uppgifter så har det kört ihop sig riktigt ordentligt. Men vad fan problem är till för att lösas.


Lillis

Av Gustavsson - 21 januari 2010 20:51

Jaha då har den kommit, min egen sorts förkylning. Jag får nämligen inte feber eller blir snuvig som dom flesta andra. "Min" förkylnig sätter sig enbart på stämbanden, med den följd att jag inte får fram ett ljud den första tiden. Underbart tycker en del men jag är inte lika överförtjust. Efter första fasen går det över i rethosta och där är jag nu. Nåja det är väl ändå ingen som tycker synd om mig så nu ska jag sluta beklaga mig. Dom har ju sett en varg inte så långt ifrån där jag bor, tänk om jag kunde få se den. Med kameran runt halsen förstås. Jag är emot vargjakt och tycker att dom ska ha samma chans som vilket annat djur som helst. Men jag är ju inte jägare, dom ser annorlunda på saken. Som tur är får man tycka vad man vill.


Lillis

Av Gustavsson - 19 januari 2010 10:26

Det finns vissa saker som jag tycker är väldigt konstiga. När jag kom hem från jobbet igår kväll, det var sent jag jobbar till midnatt så gick jag och lade mig nästan direkt och somnade väldigt bra. När jag vaknade trodde jag att jag hade sovit kanske 4 eller 5 timmar. En titt på klockan visade att jag hade sovit i ungefär 15 minuter. Detta fenomen råkar jag ut för ibland och det har alltid samma utgång, nämligen att jag inte kan somna om igen. Ögonen är jättetrötta men hjärnan är klarvaken och för det mesta hyperaktiv. Den kombinationen är absolut inte att föredra. Ju längre du ligger och försöker sova desto mer roterade på "övervåningen", och eftersom man är precis slut för övrigt har man inte en chans att kontrollera vad som händer där uppe. Så när klockan ringde kvart över 6 idag så hade jag ju givetvis somnat och var fruktansvärt trött. När barnen hade åkt till skolan så gick jag en promenad för att vakna till. Efter det att jag har skrivit detta klart ska jag räta ut ryggen en stund, ska bli skönt.


Lillis

Av Gustavsson - 17 januari 2010 19:39

Ännu en helg till ända. Min har varit bra, dom blir ju ofta vad man gör dom till. Idag har mellanpojken och jag varit i Kalmar för att uträtta en del ärenden, bland annat för att titta på en dator till honom. Han har nämligen valt att köpa en ny dator istället för moped nu när han har fyllt 15 år. Att köpa dator är ju hopplöst när man som jag varken kan eller är ett skit intresserad av alla termer som kan vara bra att veta. Som tur är det andra som kan desto mer, min store grabb till exempel. Så han fick bli bombaderad av frågor innan vi åkte. Fyra olika ställen fick sig ett besök innan vi insåg att priserna på internet är oslagbara så det blev att beställa en när vi kom hem. En helt meningslös resa kanske ni tycker, inte alls. Vi köpte lite kläder och åt på Mcdonalds(inget gott)till grabbens stora nöje. Sen fick ju vi lantisar komma till staden och uppleva stadsliv för en kort stund. En liten runda i naturen hann jag med innan det blev för mörkt. Nu har vi precis intagit våran middag så nu ska jag inte göra mer idag.


Må väl!

Lillis

Av Gustavsson - 15 januari 2010 22:08

Jag tycker fredagsmys är ett härligt ord. Det kan menas olika saker för olika fredagar, alltså ett brett ord. För mig denna fredag var det fotografering ute i vad jag tyckte då en bitande kyla. När jag kom hem tittade jag hur kallt det var, -2 grader. Alltså inget att gnälla över. Fingrarna var i alla fall väldigt svåra att böja den närmsta halvtimmen efter det att jag kommit in. Bilderna blev väl en halv besvikelse så som det kan bli ibland. Har precis lagt in dom få bilder det blev på datorn och tagit säkerhetskopior. Har funderat ett tag på att ta ett glas rött, men det har inte blivit än. Kan bli en sängfösare!! Tog en titt i TV-tidningen och blir lika förvånad varje gång(fast jag inte borde bli det)hur fruktansvärt dåligt utbytet är. Personligen tycker jag inte det finns knappt någonting att titta på.


Trevlig helg.

Lillis

Av Gustavsson - 12 januari 2010 18:30

Ibland är det lustigt vad ens hjärna kan skena iväg med olika tankar. Allt är ju faktiskt inte bra men då gäller det att vända tankarna till något positivt istället. Utan och skryta är jag ganska duktig på det. Fast det är klart lite kul är det med  crazy thoughts ibland. Ett bra tecken på om tankarna är bra eller dåliga är känslan som är kopplad till tanken. Invecklat? Nej inte alls, för du kan aldrig tänka en positiv tanke och ha en dålig känsla, eller tvärtom. Så om ni har en dålig känsla bli då medveten om vad ni tänker och försök att ändra så känslan känns bra igen. För i allt mörker finns det alltid ett ljus. Det gäller bara att hitta det. Ibland är det lättare sagt än gjort men försök. Hoppas att dessa små goda råd kan hjälpa er när ni känner er nere. Och framför allt att ta komandot över era tankar, för det är ni som bestämmer vad ni ska tänka inte något annat.


Njut av livet.

Lillis


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards