LILLIS

Alla inlägg under december 2009

Av Gustavsson - 31 december 2009 00:07

Nu är jag tillbaka för att blogga. Vi har varit på en underbar utflykt där vi bland annat har besökt Jönköping. Okej tänker ni, gör man inte sådana utflykter på sommaren? Jo dom flesta gör det men inte vi. Faktum är att ett fint vinterväder har sin charm, framför allt om man som jag gillar att fotografera. Ett besök på A6 för att kolla mellandagsrean, det blev inga större fynd. Vätterns strand är riktigt vackert även på vintern. Man fick passa sig för halkan där vågorna hade slagit in och sen hade det vattnet frusit. Första kvällen var vi på en pub och hade det lite mysigt. Andra kvällen åt vi på en mongolisk restaurang, vi åt buffe. Gud vad det är skönt att åka iväg ibland och bara släppa allt. Det finns inga måsten på sådana utflykter, inte på våra i alla fall. Tog några häftiga bilder. Vad tycks om denna fontän? Eller lite isigt vid Vätterns strand.




     


Lillis


Av Gustavsson - 27 december 2009 12:15

Idag har jag gjort något jag inte gör speciellt ofta, jag har stämt upp i sång. Vi har nämligen bjudit vår 15 åring frukost på sängen och under den cermonin brast vi ut i sång. Han fyller år idag, GRATTIS!!!

Just nu är det en liten paus mellan två smörgåstårtor så vi passar på att ta lite fika innan det är dags att fortsätta förberedelserna, för kl 16.00 kommer det gäster. Nu blir det inget bloggande för mig på tre dagar, minst. Min kära hustru och jag ska nämligen åka bort ett slag. Ska bli skönt att komma ifrån och bara slappa. Så stå ut bloggvänner jag kommer tillbaka.


Lillis

Av Gustavsson - 26 december 2009 20:07

En total slö och slappadag. Nåja, lite blir ju gjort ändå för vi ska ha födelsedagskalas imorgon. Mellangrabben fyller nämligen 15 år. HURRA!!!

Ett besök på affären för att handla allt till kalaset och lite undanplockning. Jag har tillbringat mycket tid med en av tre fotoböcker jag fick i julklapp, mycket intressant och lärorikt. Nu ska det bara översättas till praktik också. Personligen tyckte jag att det va bättre när det va några minusgrader istället för detta blask. Men det är inget vi kan göra något åt, som tur är. Om vi orkar ska vi göra smörgåstårtorna ikväll så dom får goa till sig. Dom blir godare då.


Lillis

Av Gustavsson - 26 december 2009 01:25

Igår blir det ju egentligen om man ska vara petig. Det va dags att träffa den släkt vi inte träffade julafton. Min syster med familj kom ner från Norrköping och så träffades vi hos våra föräldrar. Efter lite, eller mycket julmat blev det en lulklappsutdelning till. Alla var nöjda denna gången också. Kaffe och godis avrundade vi med innan det va dags att åka hem. Kvällen avslutades med glögg och TP.


Lillis

Av Gustavsson - 24 december 2009 22:43

Julafton är en dag som ser ungefär likadan ut år för år. Fast det är det som gör den så speciell tycker jag. Man vet vad som ska hända. Lite förberedelser i vanlig ordning innan det va dags för "Kalle anka och hans vänner". Vi valde alltså Kalle anka istället för den Andra ankan. Efter detta underbara program kom släkten, i allafall delar av den och vi högg in bland all den goda julmaten. Barnen kunde inte vänta längre så vi lät tomten dela ut alla julklappar. Bra träning för vår lille grabb som fick läsa på julklapparna. Både mätta och jättenöjda med alla klappar gav vi oss på fikat med pepparkakor, lussekatter och hemmagjort godis. Om det nu fanns någon som inte va riktigt mätt innan så blev han det nu. När alla hade åkt hem känndes det ungefär som om luften gick ur, man bara sitter och lapar in tystnaden. Hoppas ni har haft det lika bra som jag.


Stilla natt!

Lillis

Av Gustavsson - 23 december 2009 20:21

Idag har vi gjort dom sista förberedelserna inför morgondagen. Städat och lagat mat har varit huvudsysslorna. Jag har lagat kålpudding och skurat golv, dock inte samtidigt. Skottat snö blev det också fast inte på grund av att det ha snöat, men dom som kommer imorgon måste ju ha någonstans att parkera bilarna. Lite fika emellanåt har suttit som en smäck. En av höjdpunkterna är ju när vi klä granen. Den blev som vanligt jättefin. Kvällen avslutas med att vi ska dricka något gott och skriva julklappsrim, en härlig blandning som bruka bli ganska bra.


GOD JUL!

Lillis

Av Gustavsson - 22 december 2009 11:16

Idag slutar barnen skolan, nu har dom äntligen jullov. Den känslan glömmer man aldrig när det va slut för terminen och lovet började. Man märker hur det har ändrats det här med aktiviteter. Vi va mycket ute när vi va i skolåldern, men nu tycker jag det är svårt att få ut dom. Men det är ju klart att dom har mer saker som lockar inne än va vi hade. Jag kan tycka att data och tv tar lite för mycket tid. Känslan av att ha jullov ska man aldrig ta ifrån dom, för den är underbar.

Hoppas nu bara att snön får ligga kvar över jul och nyår. Min kära hustru och jag har varit i kyrkan och lyssnat när barnen sjunger. Jag är inte mycket för kyrkan men när det är sådana här saker då tycker jag det är jättefint. Det är stämningsfullt. Dom sångerna som sjungs till jul är ju bara så fina. Jag ska i allafall se till så mina tre barn får ett jätteskönt jullov.


Lillis

Av Gustavsson - 21 december 2009 07:44

Nu har kölden verkligen bitit sig fast riktigt ordentligt. Jag gillar inte när det blir för kallt, men ändå känns det som om det rensar upp lite när det blir kallt.

Köld kan ju ställa till vissa problem också. Min far ringde han kom inte in i sin bil. Låset hade fryst. Två arbetsdagar kvar innan det är julledigt, gud va skönt det ska bli. Igår va jag ute och fotograferade lite. Det blev några bra bilder som jag tänkte dela med er. Dom är tagna precis utanför där jag bor.


Håll till godo!

Lillis


         

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards